Margó

“Hey dude, what the fuck, the nazis are winning in Hungary!” (Hé haver, mi a szar, a nácik nyernek Magyarországon!)

“When I was in Hungary with you in February, I saw the progress, the country was moving towards a liberal future, don’t stop it!” (Mikor februárban Magyarországon voltam, láttam a feljődést, az ország a liberlizmus felé haladt, ne állítsátok ezt meg!)

Pár komment nemzetköziéktől a tegnapi eredményekre. Egyikkel egyet értek, a másikkal nem. Nem, Magyarországon nem nyertek a nácik, viszont a liberális jövő igen komoly szarban van.

A Fidesz egyértelműen nyert- soha egyetlen párt sem nyert ekkorát. Ez azonban nem azért van, mert akárki is annyira szeretné őket, hanem mert mindenki rühelli az MSZP-t, amit meg is tudok érteni. A Fidesz szavazatainak többsége nem a Fideszre lett leadva, hanem az MSZP ellen. Viszont ez nem változtat semmit, a Fidesz ettől még nagyon közel áll a kétharmadhoz. Lehet, hogy sokatokat meglepetésként fog érni ez, de én szeretném, ha a Fidesznek meglenne a kétharmada. Sokat gondolkodtam a dolgon, és végül arra lyukadtam ki, hogy akármennyire is nem kedvelem őket, főleg a korlátolt idióta, hogy csúnyábbat ne mondjak publikusan Pelczné beszéde után, az országnak egy széles támogatottságú kormányra van szüksége, ami véghez tudja vinni azokat a reformokat, törvénymódosításokat, amik szükségesek ahhoz, hogy a gazdaság a tartós növekedés pályájára tudjon állni. A Fideszen nagyon nagy nyomás van: az Európai Unió, az IMF… nem hiszem, hogy tennének olyat (gazdaságilag), ami károsítaná az országot.

Egy kétharmados homofób tömeg az ára a gazdaságunk rendbetételének. Ez elég szomorú, de vannak nehéz idők a történelemben, amikor áldozatot kell hoznunk. Ezért is örülök duplán, hogy az LMP bekerült a Parlamentbe, mert az új, liberális, tiszta emberek és ötletek nagyban ellensúlyozni tudják az ijesztően jobboldai Parlamentet. Nagy elvárások vannak velük szemben is, hajrá, lányok- fiúk! :)

Az MDF kiesett… erre nem kívánok semmit sem mondani, mindenki azt gondol, amit akar. Azért egy kárörvendő mosolyt most sem tudok elfolytani. :)

Az MSZP történelmit bukott. A mosoly talán picit szélesebb.

Ami viszont letörli a mosolyt, az a Jobbik. “Hey dude, WTF, the nazis!” Fenntartom, amit korábban nem egyszer leírtam a Jobbikról. A magyar demokráciát leginkább károsító párt- amit egy másik, igen kártékony párt hívott életre. Az ország megítélésének nem tesz jót egy nonszenszt beszélő, félkatonai egyesületet működtető marhatömeg. A torz gazdaságpolitikai elképzelések, a kirekesztés, a rasszizmus, a fasizmus felé hajlás lehetősége 17%-os támogatottsággal bekerült a magyar törvényhozásba. A bunkóság, az európai értékekkel való szembehelyezkedés ma gyökeret vert az országgyűlésben. Itt az örömkönnyek mellé pár igazi könny is vegyül. (Vona Gábort meg kedvem lenne felképelni amikor szerencsétlen, önhibájukon kívül olyan, amilyen országokkal példálózik)

A gazdaságunkat nem féltem. A válságból már így is kifelé jön, meggyőződésem, hogy ez csak folytatódni fog. Az ütem a kérdéses, nem az irány.

Van, ahol azonban az irány a kérdés. Ez a társadalmi mentalitás változása, a politikai ideológia erősségének befolyása a közösségre. A szabad gondolkodásúaknak még van helye a magyar közéletben- ezt üzeni az a 7,5%, ami a Lehet Más a Politikát Parlamentbe juttatta. Ez a pici erő azonban nyomasztó tömeggel néz szembe, és nem lesz könnyű levegőhöz jutni a meggyőződésesek tengerében. Nem akarok jóslatokba bocsátkozni, illúziókat festeni, de félek, hogy a liberális, európai szellemiségű embereknek nem lesz könnyű négy évük. Különösen igaz ez a meleg közösségre.

Magyarországon nagy változások készülnek, mondta nem egyszer Orbán Viktor. Igen, igaza van. Sajnos tényleg nagy változások vannak készülőben.

3.3.4

captain@paperboat.hu

    Comments 18

    1. Krel wrote:

      Az LMP-től függetlenül is egész biztos, hogy mostantól más lesz a politika; a rendszerváltás óta soha nem volt olyan, hogy egy kormányzó párt legyen, hogy egy pártnak meglegyen a kétharmados többsége.
      Lesz-e kétharmada a Fidesznek? Ha igen, akkor onnantól kezdve gyakorlatilag teljesen mindegy, hogy rajtuk kívül ki más ül még bent a Parlamentben. Magyarországon egypártrendszer lesz. Ezt jelenti a kétharmad. Ennek a lehetősége aggasztó – akkor is annak tartanám, ha bármely más párt szerezne egyedül kétharmadot. Amitől a mostani helyzet igazán életveszélyes a demokráciára nézve, az az, hogy a Fidesz már bizonyította négy éven keresztül, hogy saját céljait fontosabbnak tartja a demokratikus játékszabályok betartásánál.

      Persze fölmerül annak a lehetősége is, hogy amennyiben viszont nem lesz kétharmada a Fidesznek, akkor kénytelen lesz alkuba bocsátkozni bizonyos kérdésekben a többi párttal. És ha valamihez történetesen szüksége lesz a Jobbik frakciójából származó gombnyomásokra, akkor vajon mi az a konc, amit oda fog vetni a fasisztáknak? Tiszta sor, hogy a buzik jogegyenlősége és méltósága. És teszik ezt majd szó, hang, gondolkodás és a legcsekélyebb skrupulus nélkül – erre a garancia, ha más nem, Semjén Zsolt és Tarlós István személye: mindkettő ott állt ma közvetlenül Orbán Viktor mellett.
      Ez az esély kétségtelenül fennáll. És ebből az aspektusból nézve még az is elképzelhető, hogy a kétharmad lenne a veszélytelenebb, legalábbis ami a saját bőrömet illeti.
      Azonban éppen hogy demokrataként és liberálisként mondom azt: ebben a helyzetben a saját bőröm másodlagos az ország egészének érdekeihez képest. Ami pedig az ország egészét illeti (beleértve mindazokat, természetesen, akik tegnap a Fideszre voksoltak), az nem más, mint hogy ez a kétharmad ne valósulhasson meg. Úgy gondolom, ez a szempont most erősebb minden másnál, beleértve az egyéni, ill. a pártszimpátiát és a gyomormozgásokat. (És persze igen, láttam az egyéni eredményeket és arányokat, úgyhogy tudom én is: mikronnyi az esély arra, hogy a kétharmadot meg lehessen akadályozni.

      Posted 12 Apr 2010 at 2:04 pm
    2. álarcos wrote:

      De jókat mosolygok, mikor mindenki mindent tud. :-)

      Posted 12 Apr 2010 at 2:57 pm
    3. Andreas wrote:

      Aki ezt mondta, hogy “Hey dude, what the fuck, the nazis are winning in Hungary!” legyen kedves nézze már meg még1x, melyik a náci párt, és mennyit is nyert. És hogy a valaha szép székesfővárosunkban még az lmp is megelőzte, ami elég jól kifejezi a hangulatot itt. Ha ez átterjed a vidékre is, na az lesz a jó.
      Amúgy meg az mszp-nek köszönhetjük ezt is. Aki nem hiszi, gondolkodjon el rajta.
      Ha nekem vki ilyet mondott volna, nos, nem kerteltem volna, és úgy elküldöm annnyába, hogy meg se áll hazáig. Pedig nem vagyok egy agresszív ember. De ez ugyanolyan fasság, mint azt mondani, hogy a Horthy-rendszer fasiszta volt, vagy hogy a Kádár-rendszer végig ugyanolyan kegyetlen és elnyomó volt, mint 62-ig.

      Másrészt Krel, te most ezt komolyan gondoltad? És komolyan végiggondoltad így? És mostantól ezen fogsz rettegni, míg a Fidesz van hatalmon? Előre minek rettegni azon, ami még be sem következett, és jó eséllyel be sem fog következni? 98-2002 között milyen atrocitások érték a melegeket? Lehetett akkor szabadon felvonulni? Igen. Kellett kordon? Nem. Mióta kell kordon? Amióta Feri van/volt. Ennyi.
      Egyébként nekem nem kell vonulni ahhoz, hogy jól érezzem magam, viszont kell munkahely, közbiztonság, stabil és növekvő gazdaság, biztos szociális háló stb stb ahhoz, hogy megéljek és jól éljek. Hogy közben a párom fiú, ahhoz kinek mi köze van?

      Posted 12 Apr 2010 at 6:40 pm
    4. 979 wrote:

      Captain: ha a FIDESZ győzelme nem a FIDESZ érdeme, hanem az MSZP kudarca, akkor vajon miért nem az LMP vagy az MDF nyerte a választást, esetleg egy önjelölt, egyszemélyes párt? Hirtelen nagyon divatos lett egyszerre rettegni a 2/3-tól és egyben lekicsinyelni a győztes eredményét, valamint lenullázni a kampánytechnikák és a módszeres építkezés hatékonyságát.

      Ez a helyzet sokkal kényelmesebb (főleg a kétharmad), mint gondolnánk. Ha most a FIDESZ stabilizálja az országot, akkor a Jobbik létalapja megszűnik, ergo a pártra sem lesz igény. Ha viszont nem sikerül, akkor vagy a Jobbik jön, vagy éppen a választott pártod, az LMP (valójában SZDSZ). Ez inkább egy lehetőség, mint egy káros következmény.

      A Jobbik nácizása meg mostanra annyira alapvető lett, hogy már senkinek eszébe sem jut, hogy vajon valóban náci ideológiájuk van-e. A külföldi vélemények zöme is magyarországi véleményformálók nyomán alakult ki, azok meg tudjuk, kik. A Parlamentben majd szépen kiderül ténylegesen.

      KREL:
      “soha nem volt olyan, hogy egy kormányzó párt legyen, hogy egy pártnak meglegyen a kétharmados többsége”. Olyan viszont volt, hogy kettőnek megvolt, bár tudjuk, hogy az a látszólag kettő 20 évig egy volt. Gondolom, az nem volt baj. A 2/3 egyébként is az alkotmányba foglalt, demokratikus lehetőség, a megfelelő ellensúlyokkal és felhatalmazásokkal. Most kérdőjelezzük meg, amikor másodszor következhet be egy ilyen eshetőség?

      “És ha valamihez történetesen szüksége lesz a Jobbik frakciójából származó gombnyomásokra, akkor vajon mi az a konc, amit oda fog vetni a fasisztáknak? Tiszta sor, hogy a buzik jogegyenlősége és méltósága.”
      Többszörös logikai hiba és a politikai ismeretek nyilvánvaló hiánya világlik ki ebből a két mondatból, amit ráadásul cáfolhatatlannak érzel. Miért pont a Jobbikkal kellene együtt szavazni, amikor az teljesen vállalhatatlan, ráadásul az egymás iránti gyűlölet olyan mély, hogy onnan nagyon nehéz lenne visszalépni. A sok karosszék-politológus persze jól megmondja, hogy a két párt egy tőröl fakad, aki meg napi szinten éli meg a politikát, az pontosan tudja, mi a valóság. Szóval vajon miért nem az LMP szavazataira lenne szükség, aki mondjuk ‘Koncként’ azt kéri, hogy erősítsék meg a melegek jogait? Pölö.
      Bírom, hogy még véget sem ért a választás, és még egyetlen nap sem telt el az első forduló óta, de máris úgy rettegünk a Dunába lövéstől, mintha egyébként a parlamenti pártok mással sem foglalkoznának, mint a mi (nyilván négy fal között folytatott) szexualitásunkkal. Ez a homocentrikus világkép kissé túlzó.

      Álarcos: valóban, és most én is beálltam a sorba.

      Posted 12 Apr 2010 at 6:40 pm
    5. Assam wrote:

      A fidesznek nem volna szüksége a 2/3-ra ahhoz, hogy hatékonyan és támogatottan tudjon kormányozni. Egyrészt azért nem, mert az hogy éppen eléri-e a kétharmadot vagy éppen alatta marad, nem igazán jelent különböző támogatottságot. Másrészt egyszerű többséggel is elképesztően sokmindent lehet tenni, ezeken felül az alkotmány még néhány dolgot sorol fel, ami kétharmados többséghez van kötve. Persze ez a néhány éppen arra elég, hogy az illető párt bármit de bármit, a legvadabb elképzeléseket is megtehesse. De erre – pl. hogy az állam alapintézményeit lecseréljék – nincs szükség a szó kapitalista értelmében bett hatékony kormányzáshoz!

      Nem félek a kétharmadtól és nem félek a jobbiktól sem. A nácizmusról annyit, hogy nem biztos, hogy a jobbik kiifejezetten náci, de az elméletileg bizonyított, hogy minden fasizmus a nácizmusba torkollik, és hogy a jobbik fasiszta, az megint csak elméletileg bizonyos. (Hivatkozás: Dr. Rozsnyai Ervin: Az imperializmus korszakváltásai).

      Posted 12 Apr 2010 at 7:19 pm
    6. kpm wrote:

      “When I was in Hungary with you in February, I saw the progress, the country was moving towards a liberal future, don’t stop it!” (Mikor februárban Magyarországon voltam, láttam a feljődést, az ország a liberlizmus felé haladt, ne állítsátok ezt meg!)”

      Talán mondd meg a barátodnak (“nemzetköziék” egy tagjának-ki ő, csak nem Dana International?, ő már biztos eléggé nemzetközi), hogy Magyarország nem gyarmat, és nincs rászorulva a tisztelt illető leereszkedő, gyarmattartói vállveregetésére. A döntést bízza azokra, akik itt élnek. Én sem fogom megmondani (exemplifikatív felsorolás), hogy Washingtonban, Pekingben, Moszkvában (jelentősek); Szófiában, Antanarivoban, N’Djamenában, Tel-Avivban, vagy Vientianeban (jelentéktelenek) mi legyen az emberek véleménye, vagy én ott milyen politikai struktúrát látnék szívesen.

      Posted 12 Apr 2010 at 7:34 pm
    7. Mikoyan wrote:

      Most már mindegy, mefrt valószínűleg 2/3-a lesz olyan a Fidesznek. Ami baj, az a Fidesz második vonala, akik nem szerepelnek a médiumokban. Az rettenetes, pont olyan, mint az MSZP. Mindazonáltal OV nyilatkozatai reménykeltőek, bízzunk benne, hogy rendet fog tudni tartani a saját pártjában. Egy bizonyos, valóban nincs jelenleg senki más a politikai palettán, aki alkalmas az ország vezetésére, de kemény, szigorú és könyörtelen főnök lesz.

      Ami pedig az LMP-t illeti, szerintem semmi köze az SZDSZ-hez, más korosztály, más emberek. Hatalmas esély előtt állnak, az MSZP agóniája akár totális megsemmisüléshez is vezethet, és az LMP egyedül is elfoglalhatja a megüresedett baloldalt.

      A Jobbikra nem érdemes szót vesztegetni, OV és erre képzett csapata fél év akatt kikészíti majd őket, ahogy a kisgazdákat is kikészítették.

      Posted 12 Apr 2010 at 7:35 pm
    8. Mikoyan wrote:

      Assam: Az olasz fasizmus – ami az eredeti fasizmus, övék a copyright – nem torkollt volna nácizmusba, ha nincs német megszállás. Inkább hasonlított egy alternatív szocialista diktatúrára.

      Posted 12 Apr 2010 at 7:37 pm
    9. Captain wrote:

      Akkor most sorra mindenkinek megprobalok valaszolni anelkul, hogy hasonlo sertegetessel valaszolnek, mint amilyeneket itt- ott kaptam.

      Krel: Nem tudom. Komolyan NEM TUDOM. Annyira zavaros az egesz, bar nem hiszem, hogy ez bekovetkezne. Nem hiszem, hogy egyuttmukodnenek, nem hiszem, hogy “felaladoznanak” minket. Ezt nem tudom kinezni beloluk, erre nem lennenek kepesek.

      Alarcos: Ezek velemenyek.

      Andreas: Akkor nem volt gaz, remeljuk, most sem lesz. Bar a Fidesz sokat valtozott azota- kiegesyult negy betuvel: K D N P. Szerintem lesz meg itt egy- ket meccs, de ne legyen igazam.

      979: Ha elolvasod a Fidesz programjat, rajossz, hogy egyszeruen gyenge, es sok konkretumot nem tartalmaz. Nem tudjuk, konkretan mit fog tenni. Elkepzelesek vannak, tenyek mar kevesbe. Nem teljesen, de nagyreszt az MSZP miatt nyert a Fidesz. Forditott helyetben is igy lett volna. Hogy miert nem a tobbiek? Ok nem elleneztek mindent annyira hangosan es elesen, mint a Fidesz, vagy keson jottek, vagy osszebutoroztak az SZDSZ-szel. Azt viszont, hogy az SZDSZ lenyegeben maga az LMP, mar szemelyesen is kikerem magamnak, mint LMP-szavazo. SOHA nem szavaznek egy olyan partra, aminek a legkevesebb koze is van az SZDSZ-hez. Divatos az LMP-t az SZDSZ-szel keverni, mint ahogy a Jobbikot is lenacizni. Nemregen irtam a Jobbik is a nacizmus hasonlosagairol, emlekszel meg ra, kommenteltel is hozza. Nem hiszem, hogy ennek a Parlamentben kene eldolnie, ez mar kristalytisztan latszik.
      Egyebkent pedig tovabbra is tamogatom a Fidesz 2/3-at, szoval nem ertem, miert ez az eles hangem, amikor eppen most fejeztem ki, hogy nem lenne ellenemre “valasztott partod” gyakorlatilag korlatozatlan hatalma.

      Assam: A Jobbikrol irt soraiddal 100%-ban egyetertek. Magyarorszagon szerintem hathatos valtoztatsokra van szukseg bizonyos dolgokban, ehhez kell a 2/3.

      kpm: Talan majd en eldontom, mit mondok neki, es mit nem. Ne szemelyeskedj.

      Mikoyan: Remeljuk, hogy a Kisgazdag sorsara jutnak. A tortelenem “Mi lett volna, ha…?” tipusu elemzesebe meg inkabb ne menjunk bele. Pont azert tortenelem, mert megtortent ugy, ahogy. A tobbi mar filozofia.

      Posted 12 Apr 2010 at 8:47 pm
    10. Mikoyan wrote:

      Captain: Olasz fasizmus ügyben van egy egész jó film Mussolini fiatalkoráról (Antonio Banderas játssza Mussolinit). Út a hatalomig a címe. Abból kiderül mi is az Mussolini politikai háttere, jellege, hogy indult a karrierje. Az olaszok nácizzák Mussolinit?

      Posted 12 Apr 2010 at 9:18 pm
    11. 979 wrote:

      Captain: a FIDESZ egyértelműen megmondta, hogy mivel az ország állapotát nem ismerni, nem is lehet részletes programot készíteni. Hogyan lehetne az összes ellenfél által nevetségessé tehető és fikázható, részletes programot írni, költségvetési irányszámokkal megtámogatva, amikor senkinek fogalma sincs, milyen állapotban van az államkassza, milyen titkosított ügyek vannak, milyen csak később fizetendő munkákra kötöttek szerződéseket? Én inkább azt látom, hogy az összes többi párt úgy döngeti a mellét a programjával, hogy annak elkészítésekor a legalapvetőbb számadatokkal sem lehetett tisztában. Emlékszünk még az Őszödi Beszéd vonatkozó részeire?

      Ha már felhúzod az orrod az ellenvéleményem miatt (nem tudom, min lehetett megsértődni), akkor hadd sértődjek vissza, amiért egy második körben is elvitatod Magyarország legnagyobb és most már legtámogatottabb pártja politikusainak, aktivistáinak munkáját (köztük az enyémet is, és akkor már személyes is a dolog), azt a munkát, amivel 8 éven keresztül egyben tartották és felnövelték a támogatók és tagok számát, és azt állítod, hogy minden összejátszott, csak ez a munka nem vezetett győzelemre.

      LMP-SZDSZ: ha nem elég, hogy az ős-SZDSZ-es értelmiségnek máris liebling lett a párt, ha nem elég a tudat, hogy Kóka a háttérből pénzeli őket, és ha nem jutnak el hozzád a hírek, miszerint bizonyos ex-SZDSZ-esek szépen megindultak az LMP felé, akkor valóban állítható, hogy semmi közük egymáshoz (azon túl, hogy az LMP éppen az SZDSZ megdöglésével keletkezett politikai-ideológiai űrt tölti be). Ha igazam van (ami nem biztos), akkor se rám haragudj, mert nekem aztán végképp semmi közöm hozzájuk.

      JOBBIK: “Nem hiszem, hogy ennek a Parlamentben kene eldolnie, ez mar kristalytisztan latszik.” Vasárnap óta túl vagyunk azon, hogy a “minek hogyan kéne lennie” témának létjogosultsága legyen. Elég erőteljesen betették a lábukat a Parlamentbe, méghozzá a demokratikus játékszabályok segítségével, szóval mostantól kész tények vannak. A fennmaradó kérdéseinkre innentől kezdve a parlamenti tevékenységük alapján kapunk választ.

      Posted 12 Apr 2010 at 9:37 pm
    12. Mikoyan wrote:

      979: Két kérdés: 1. Kit tekintesz ős-SZDSZ es értelmiségnek? (2-3 nevet mondj csakaz LMP környezetéből) 2. Mi a bizonyíték a Kóka támogatásra? (Az LMP tagadja) És egy megjegyzés: A FIDESZ aktivisták munkájának tiszelete mellett megjegyezném, hogy a legeredményesebb politikus Fidesz aktivistát Gyurcsány Ferencnek hívják:)

      Posted 12 Apr 2010 at 10:04 pm
    13. Mikoyan wrote:

      Ja és ne feledkezzünk meg a második legeredmélnyesebb Fidesz aktivistáról, Kóka Jánosról sem.

      Posted 12 Apr 2010 at 10:06 pm
    14. meztelencsiga wrote:

      pont amiatt az elszánt fanatizmus miatt félek a fidesz 2/3-ától, amit Kilencszázhetvenkilencia urának hozzászólásaiból olvasok ki. én megértem, hogy kell egy ilyen hozzáállás, ha az ember politikára hajtja a fejét, de a hozzászólásaiban a konstruktivizmus, a párbeszéd és a másik elfogadásának semmilyen látszatát nem vélem felfedezni. csak a fidesz! kiváló kampányszlogen.

      a kapitánynak igaza van. ez NEM a fidesz győzelme volt, hanem az mszp bukása. miért pont a fideszre mentek a szavazatok? hát mert hova mentek volna? mentek azok máshová is, nem hiába kapott olyan szép számú mandátumot a jobbik. és ment az “szdsz-űrbe” kerülő LMP-nek is, akinek aktivistái tényleg kitettek magukért. a fidesz aktivistáknak olyan sok győzködnivalójuk nem akadt… :S
      szorri, lehet, hogy a beledet kidolgoztad, de ha nem tetted volna, akkor is ilyen eredmény született volna.

      a jobbiktól kevésbé félek, mint a2/3-tól. nem hiszem, hogy egy stabil gazdaság ki tudná irtani ezt az erőt. nem a gazdaság romlását és a vezetés hibáit tartom létének alapjának, hanem a magyar mentalitását, életszemléletét. nem a gazdaság miatt lett ilyen a társadalom, hanem a társadalom miatt baszódott el a gazdaságunk is. egy rinyáló nemzet vagyunk, akinek soha, de soha nem lesz jó. sehogy. senkivel. gazdaság ide, vagy oda.

      liberális. ezt mondta magáról az szdsz. közben meg ki tudja mi volt. most a pártnév ami jelző, vagy az idea, ami jelzi a pártot? a liberális a jelző? vagy az szdsz? vagy akkor mostantól bármi, ami liberális jelzőt aggat magára az már csak szdsz korcs lehet? nem lehet, hogy van aki tényleg liberális nézeteket vall és ezek alapján szeretne létrehozni egy új erőt? akár ha korábban az szdsz tagja volt? mondjuk azért mert liberálisként ezt az egy lehetőséget látta?
      a gondolatmenet igaz a fidesz-konzervatív vonulatra is…

      nem féltem a jogaimat. sem a jobbiktól, sem a fidesztől. nem hiszem, hogy bármilyen komoly kérdésben cserealapként merülhet fel a melegjog. visszafelé pedig nehezebben megy a dolog…

      tényleg mindenki okos. de honnan jön ez az észvesztő tudás???

      üdv.
      a legokosabb :D

      Posted 12 Apr 2010 at 10:33 pm
    15. Captain wrote:

      979: Ha nem ismerik az ország állapotát, hogyan kívánják kormányozni? :D Na ok, ez már csak a vita kedvéért lenne. :D
      Nem húztam fel az orrom, csak kicsit váratlanul ért, hogy miért van telepakolva a kommented kis szurkálásokkal. Nekem aztán őszintén olyan mindegy, Neked hova húz a szíved meg az ikszed. Bár az is lehet, hogy hiperszenzitív vagyok, nem tudom. Minden esetre nekem nem volt célom Téged a legkisebb mértékben sem megsérteni, és gondolom, Neked sem engem.
      Az SZDSZ-LMP kapcsolatban meztelencsiga leírta, amit akartam, akinek a kommentjével a “nem féltem a jogaimat”-ig egyetértek.

      Meztelencsiga: Tetszik a stílusod :D

      Mikoyan: :D bizony, bizony.

      Posted 12 Apr 2010 at 10:46 pm
    16. álarcos wrote:

      Igen, vélemények – nekünk csak azok vannak -, de néha többnek hisszük.

      Posted 13 Apr 2010 at 12:18 am
    17. deFalla wrote:

      S a politika összeugrassza az egy oldalon állókat… Nem a politikailag egy oldalon állókra gondolok. Azért arra kíváncsi leszek, hogyha nem csinált programot, akkor hogyan fog hipp-hopp teremni egy előremutató vonal. Amit követni illik. 979: Az LMP-SZDSZ emberei emlegetésénél pedig eszembe jutott, hogy Te nem vagy olyan fafejű mint én. Nekem szúrja a szemem Pozsgay elvtárs “belátása” s ez így is marad. Igunál írtam, csatlakoztam az utolsó mondatához: “Lepj meg Viktor”
      Sok szerencsét is kívánok, mert attól hogy a beledet furikon tolják utánad, nem biztos hogy minden aktivista olyan feláldozó mint Te.
      S ezsembe jutott Peter de Rosa: A pápaság árnyoldalai c. könyve is. Hogyan maradhatott fenn 2000 évig egy olyan vallás, amiben szörnyű “emberiség ellen” elkövetett tettek voltak/vannak? Az egyik vatikáni bíboros azt válaszolta: Erősnek kell lenni. Ha ezt lefordítom, akkor a M.o.-i rinyálás, soha semmit sem belátó, mindig más a hibás, dögöljönmegaszomszédtehene, stb. – ez Magyarország ereje.
      Szeretném ha meglenne a 2/3. Csak azért, mert akkor nem tudja rátolni az ellenzékre, ha nem úgy sül ki. Hogy ez jó lesz nekünk, vagy sem? Kiderül.
      S még valami eszembe jutott, de ez már történelem: A háború után, akik épp’ hogy felnőttek, elhitték hogy felépítik az országot. Fel kellett először építeni azt, amit ’89 óta lopnak folyamatosan. Vagy elherdálnak hozzáértés címszó alatt. Ettől (Szekeres) még a cipész honvédelmi miniszter (Czinege) is jobb volt. Az összes hibájával együtt. Az hibázik, aki dolgozik.
      Találkoztam tegnap a munkáspárt színeiben induló nem fiatal emberrel, aki csak úgy emlegeti magukat, mint a “Reménytelen Ügyek Osztálya”.
      S szurkapiszkával zárta: Arra kíváncsi, hogyan osztották fel maguk közt, hogy ezentúl ki-kinek nyalja az alfelét…
      Egy biztos. Én “B”-ét nyalom :)
      Az utolsó mondat csak azért került ide, hogy azért ne együk már meg egymást. Kinek-kinek olyan a hite, rálátása, amilyen. S a harag erő nélkül mit sem ér.
      Kicsit hosszú lettem, bocs.

      Posted 13 Apr 2010 at 7:36 am
    18. 979 wrote:

      Elnézést mindenkitől, amiért eddig nem válaszoltam, de tényleg nagyon elfoglalt voltam. Talán már fel sem tűnik senkinek a válasz, talán már nincs értelme reagálni, de megígértem Captainnak, hogy nem hagyom reakció nélkül a kommenteket.

      MIKOYAN: hadd ne kelljen most előkapnom mindenféle neveket, különben sem hiszem, hogy megelégednél velük, mert akkor óra-percre kérnéd a nyilatkozataikat meg az írásaikat, bizonyítékként. TGM például lelkes LMP-támogató, bár állítása szerint nem szavazott rájuk sem. Aztán az eredményváró rendezvényen is tobzódott ott pár ex-SZDSZ-es. Körül kell nézni a neten, van ott elég válasz a kérdésedre. Az LMP tagadása bizonyíték Kóka támogatása ellen? Jó, nyilván annak kell bizonyítania valamit, aki állít, de sok olyan közismert dolog van, amit senki nem tud vagy nem mer bizonyítani, mégis mindenki tudja, hogy az úgy volt, ahogy.

      Kóka/Gyurcsány FIDESZ-aktivistáskodása: ez ugyanaz, amit már írtam: szerintem amellett, hogy az MSZP tönkre tette magát (sajnos az országgal együtt), még nem elég ekkora ellenzéki győzelemhez. Ha az ellenzéki/parlamenten kívüli pártok politizálása nem játszott szerepet a választási eredményeikben, akkor ebből az következne, hogy a JOBBIK/LMP/MDF/FIDESZ/Civil Mozgalom indulóknak egyforma szavazatot kellett volna kapniuk.

      MEZTELENCSIGA: ha fanatikusnak érzel, azzal nem tudok mit kezdeni. Én nem érzem, hogy okot adtam rá, pusztán a nyíltan vállalt hovatartozásom ad sokak kezébe jokert. Ha nem ért velem egyet vagy én nem értek vele egyet, rögtön lehet elfogultazni meg fanatikusozni, az érvelés helyett.

      A csak a FIDESZ kampányszlogen természetesen nem azt jelenti, amire vélhetőleg gondolsz, hanem a jobbos szavazók átszavazási szándékainak befolyásolásának céljával alkotott egyszerű mondatocska. Ne FIDESZ-jobbik vagy fidesz-akármi módon szavazzanak, hanem mindkét szavazattal ugyanoda.

      Szerinted nem a gazdaság teljesítőképessége függ össze a radikalizmus erősödésével, a világ politológusai és társadalomtudósai szerint meg de. Érdemes akkor ezzel vitatkoznom? Szerinted ehelyett a magyarok mentalitása a ludas. Oké, legyen neked, de ilyet szabad mondani? Ez ugyanis színtiszta rasszizmus.

      A fidesz-aktivistáknak olyan sok győzködni valójuk nem akadt: ponthogy de, nehogy megint úgy járjunk, mint 2002-ben és 2006-ban, amikor egy csomó mindenki azért nem ment el szavazni, mert úgyis győz az általuk támogatott párt. aztán látjuk, mi lett (nem győzött). Mozgósítani sem túl egyszerű.

      CAPTAIN: tudom, ott smiley, de mégis, a többi pártnak mire alapul a programja? Irányelvek, prioritások, ilyesmi a FIDESZ-nek is van ,elég rég óta, de a kis meglepetéscsomagok majd akkor érik igazán az országot, ha konkrétan megtudjuk, mi lapul a fiókokban.

      DEFALLA: (Pozsgay elvtárssal kapcsolatban) én eddig is azt hirdettem, hogy az ember egyszer beláthatja, hogy eddigi életében teljesen rossz úton járt. Egyszer. Nekem azzal van a bajom, aki még mindig ugyanott tart vagy aki olyan, mint a szélkakas.

      Posted 21 Apr 2010 at 12:59 pm

    Trackbacks & Pingbacks 1

    1. From Alkotmányon kívül on 19 Apr 2011 at 12:06 am

      [...] Orbán Viktor. Igen, igaza van. Sajnos tényleg nagy változások vannak készülőben.” – írtam egy évvel ezelőtt. Nem akartam, hogy igazam legyen. Most sem akarom. Pedig nagyon úgy néz ki: [...]

    Post a Comment

    Your email is never published nor shared. Required fields are marked *