Nyilatkozat az egyenjogúságról

Megnyílt a hivatalos aláíró felület, amit a lenti képre kattintva érhettek el.

nyilatkozat.logo.final

Másfél hónapos előkészítő munka után összeállt a lent olvasható Nyilatkozat, amelyet most nyilvánosság elé tárunk. A Nyilatkozat célja, hogy az egyhetes aláírási időszak után, eljuttatva az alkotmányozásban részt vevő fontosabb Honanyáknak és Honatyáknak illetve a sajtónak, felhívjuk a figyelmet a készülő alkotmány kirekesztő passzusaira, és megelőzzük, hogy Magyarországon alkotmánya fektessék az LMBT-közösség másodszerűségét.

Ezért arra kérünk mindenkit, aki egyetért a Nyilatkozatban lefektetettekkel és a Nyilatkozat céljával, hogy kommentben vagy e-mailben (captain@paperboat.hu) jelezze aláírási szándékát, illetve az aláíró nevét (lehet ‘művésznév’ is). Március közepén Nyilatkozatot végleges formájában, az aláírásokkal kiegészülve elküldjük az alkotmányozás szereplőinek, illetve az országos sajtónak, remélve, hogy célt érünk, és sikerül megakadályozni, hogy a Magyar Köztársaság új alkotmánya bárkit is másodrangú állampolgárrá süllyesszen.

Továbbá szeretnénk megkérni mindenkit, hogy töltse ki a kipostázott alkotmányozási kérdőívet, és válaszleveléhez csatolja hozzá a Nyilatkozat kinyomtatott verzióját is. Szeretnék megkérni minden bloggert, hogy jelenítse meg a Nyilatkozatot vagy egy arra mutató linket a blogján. Minél többen hallatjuk a hangunkat, annál nagyobb az esélye, hogy Magyarországon nem zárják le a jövő egyik legfontosabb társadalmi vitáját azelőtt, hogy az elkezdődhetne.

PDF formátumban elérhető itt.

nyilatkozat.logo.final

Mi,

mint a Magyar Köztársaság sérelmet szenvedő állampolgárai,

mint a Nemzeti Együttműködés Nyilatkozata által ígért nagy remények végrehajtásában és céljaink megvalósításában akadályozott honfitársai,

a jogfosztottakkal együtt érző magyar és külföldi, az emberi jogokért aggódó állampolgárok,

Az Emberi Jogok Egyetemes Nyilatkozata,

Az emberi jogok európai egyezménye,

Az Európai Unió Alapjogi Chartája,

a Nemzeti Együttműködés Nyilatkozata valamint

a Magyar Köztársaság által aláírt és elismert egyéb jogvédő szerződések és megállapodások emberi jogi vonatkozásaira hivatkozva

ezen Nyilatkozat aláíróiként a következő kérésekkel fordulunk a Nemzeti Konzultációs Testülethez és az alkotmányozó munkában részt vevő pártokhoz és országgyűlési képviselőkhöz:

Tisztelettel felkérjük a bizottságot, a Nemzeti Konzultációs Testületet és az alkotmányozó munkában részt vevő pártokat és országgyűlési képviselőket, hogy a Magyarországon élő leszbikus-, meleg-, biszexuális- és transznemű közösséget (továbbiakban: LMBT–közösség) hátrányosan érintő, a házasság intézményét csupán férfi és nő között elismerő álláspontot vizsgálják felül, figyelembe véve a fent felsorolt jogforrásokat és kormánykijelentéseket, melyek egyenlő jogokkal és esélyekkel ruháznak fel minden embert.

Meggyőződésünk, melyben a fent felsorolt jogforrások és elvek is megerősítenek minket, hogy a házasság intézményére vonatkozó jelenlegi javaslat elvágná Magyarországot a világ számos országában megfigyelhető jogfejlődés útjától, és ezzel ellehetetlenítené az LMBT-közösség egyenlő jogokért folytatott törekvését.

Hisszük, hogy egy demokratikus államban az emberi jogok elismerésének és érvényre juttatásának nem lehetnek korlátai.

Hisszük, hogy egy demokratikus állam alkotmánya olyan maradandó értékeket fektet le, melyek hosszú időn át szolgálnak alapul mind a jogalkotók, jogalkalmazók és a társadalom számára is.

Hisszük, hogy egy változásokat ígérő, a nemzet érdekeit képviselő kormányzat a belé fektetett bizalmat nem hatalmi csatározások eszközeként kívánja felhasználni.

Hisszük, hogy az alkotmány közös értékünk, melynek gyökere az egyetértés.

Ezért tisztelettel felkérjük az alkotmány-előkészítő bizottságot és az alkotmányozó munkában részt vevő Honanyákat és Honatyákat, hogy a készülő, új alaptörvényben olyan módon határozzák meg a család fogalmát és szabályozzák a házasság intézményét, hogy az minden olyan magyar állampolgárt megillethessen, akik kölcsönös szereteten és tiszteleten alapuló tartós közösségbe szeretnék helyezni életüket.

    Comments 68

    1. Lenti Ágnes wrote:

      Egyetértek a nyilatkozattal. Szívesen aláírom!

      Posted 04 Mar 2011 at 8:08 pm
    2. andorka wrote:

      Gyorsan, gyorsan tollat, hogy írjam alá!!

      Posted 04 Mar 2011 at 10:44 pm
    3. Captain wrote:

      Ez már annak is számít. Ha más néven szeretnél szerepelni, akkor dobj egy mailt a captain@paperboat.hu-ra, ha nem, akkor ‘andorka’ néven mész. :)

      Posted 04 Mar 2011 at 10:47 pm
    4. Kristóf wrote:

      A teljes nevem tudod, meg azt is, hogy mit kell vele tenned! ;)

      Posted 05 Mar 2011 at 1:32 am
    5. Kal wrote:

      Kedves Aktív Bloggerek! Tényleg jó lenne, ha a blogotokba is bemásolnátok a Nyilatkozatot.
      Kapitány! Nekem valamiért az nem volt nyerő, ha egyszerűen csak belinkeltem a Nyilatkozat jpg-ét a blogodból, mert olvashatatlanul kicsi, rossz minőségű kép formájában jelent meg. Lehet, hogy csak én voltam/vagyok béna, de célszerűnek tartanám, ha könnyen letölthető jpg, doc és pdf formában is feltennéd a blogodba. Kérlek írd le azt is, hogy terveid szerint hogyan, milyen formában akarod elküldeni azt a változatot, amin a csatlakozók aláírása (esetleg logója, ahogy ehhez a magunk részéről levélben is hozzájárultam) meg fog jelenni.

      Posted 05 Mar 2011 at 11:03 am
    6. kpm wrote:

      Ki írta?

      Posted 05 Mar 2011 at 11:55 am
    7. Kal wrote:

      kpm: válasz a kérdésedre: mi, sokan. Te nem? Ahogy Kapitány is jelezte, másfél hónapon keresztül gyűjtögette, kérte, várta a javaslatokat, hozzászólásokat, kör e-mailekben, stb. Te nem kaptál ilyet?

      Posted 05 Mar 2011 at 12:31 pm
    8. meztelencsiga wrote:

      nem az számít ki készítette, hanem, hogy ki írja alá! az alábbi linken – ha minden igaz – elérhető pdf-ben.

      https://docs.google.com/viewer?a=v&pid=explorer&chrome=true&srcid=0B7zBwcb40wPZM2VlMTk4ODMtOTk0YS00ZjRkLTk1M2EtYzQzM2Q1ZmM1OGM2&hl=en&authkey=CMW3r5oF

      Posted 05 Mar 2011 at 1:22 pm
    9. kpm wrote:

      Küldött bárki is bármit?

      Posted 06 Mar 2011 at 12:01 am
    10. Kal wrote:

      én igen, és folyamatában láttam, hogy saját javaslataim beépítése mellett tübbször változtatott Kapitány az anyagon, ebből gondolom, hogy másoktól is kaphatott javaslatokat. Majd elmondja. Remélem előbb-utóbb ő is válaszol.

      Posted 06 Mar 2011 at 6:47 am
    11. 36th wrote:

      Teljesen egyetértek. Szívesen aláírom.

      Posted 06 Mar 2011 at 12:13 pm
    12. Prizma wrote:

      köszönjük a munkátokat!
      csatlakozom, ill. a kérdőívhez is csatolok egy példányt

      Posted 06 Mar 2011 at 6:43 pm
    13. Captain wrote:

      36th: ok, milyen neven?

      tobbiek: hamarosan bovebben is leszek, most parizsban vagyok szocmunkan de napokon belul lesz tobb ido, valaszolni

      Posted 06 Mar 2011 at 9:10 pm
    14. deFalla wrote:

      Csatlakozom!

      Posted 06 Mar 2011 at 10:06 pm
    15. lonely cloud wrote:

      Szeretnék csatlakozni én is. :)

      Posted 07 Mar 2011 at 12:14 am
    16. magnifique wrote:

      adom!

      Posted 07 Mar 2011 at 12:39 am
    17. Secondo wrote:

      Azért én gondolkoztam ezen elég sokat, de jó, végülis odaírhatod, hogy Secondo! :)

      Posted 07 Mar 2011 at 12:40 am
    18. 36th wrote:

      Captain: a 36th tökéletesen megfelel

      Posted 07 Mar 2011 at 8:10 am
    19. Ákos wrote:

      Captain, egyetértek a Nyilatkozattal. Privátban küldöm a mailt. Egyébk. pl. Szájer József képviselő megkapta? Neki is érdemes lenne elküldeni? Más kérdés: a plakát kinyomtatva elküldhető a kormány által kiküldött vélemény-kérő lap mellékleteként, érdemes ahhoz csatolni?

      Most, ma olvastam friss hírként, tényleg mindent meg kell mozgatnunk…

      Kizárnák a melegek házasságát a kormánypártok az új alkotmánnyal
      http://www.origo.hu/itthon/20110307-alkotmany-nemzeti-hitvallas-lehet-a-bevezeto.html

      Posted 07 Mar 2011 at 3:36 pm
    20. Ákos wrote:

      Bocs’ Captain, most olvastam figyelmesen bejegyzésed:

      “Továbbá szeretnénk megkérni mindenkit, hogy töltse ki a kipostázott alkotmányozási kérdőívet, és válaszleveléhez csatolja hozzá a Nyilatkozat kinyomtatott verzióját is.”

      - erre a kérdésemre tehát megvan a válasz, így fogok tenni, csatolva küldöm majd az alkotmányozási kérdőívvel…

      Posted 07 Mar 2011 at 3:45 pm
    21. PaPe wrote:

      Aláírásra jelentkezem. :]

      Pataki Péter Zoltán.

      Posted 07 Mar 2011 at 4:15 pm
    22. M. Gabor wrote:

      Egyetértek a fenti nyilatkozattal, csatlakozom az aláírókhoz.

      Megyeri Gábor

      Posted 07 Mar 2011 at 6:07 pm
    23. Kovács Dávid wrote:

      Egyetértek!

      Kovács Dávid Árpád

      DE: nem lesz túl késő ezt csak most elküldeni, szerintem ezt az egész nyilatkozatot korábban kellett volna…! Nyilván minden tiszteletem és elismerésem azoknak, akik létrehozták és dolgoztak vele…, remélem a legjobbakat.

      Posted 07 Mar 2011 at 6:30 pm
    24. Nat wrote:

      Aláírásra jelentkeznék. :]

      És terjesztem:
      http://nathanblogja.blogspot.com/2011/03/nyilatkozat-az-egyenjogusagrol.html

      Posted 07 Mar 2011 at 6:55 pm
    25. Bob wrote:

      Egyet értek
      aláírom én is :)

      Posted 07 Mar 2011 at 7:45 pm
    26. Zalama wrote:

      Szívesen aláírom, de hol kell aláírni?

      Posted 08 Mar 2011 at 12:35 am
    27. Seth wrote:

      Egyetértek. Hajrá!

      Posted 08 Mar 2011 at 5:51 am
    28. Dr. Molnár S. Enikő wrote:

      Egyetértek a fenti Nyilatkozatban foglaltakkal, és ezt támogatólag aláírom.

      Dr. Molnár S. Enikő

      Megjegyzem: érthetetlen számomra az, hogy miként lehetséges, hogy a közismert demográfiai krízist nem az abortuszok betiltása, hanem a homoszexuálisok házasságának megakadályozása oldja meg?

      Valaki talán megkérdezhetné Szájer József EP képviselőtől, az új alkotmányt előkészítő nemzeti konzultációs testület vezetőjétől… Ugyanis az abortusz tiltása valóban kedvező demográfiai hatásokkal is járna (ja kérem, hogy azzal talán szavazatokat lehet veszíteni…?), de hogy a homoszexuálisok házasságának megakadályozása kinek és miért tenne jót, tényleg nem értem.

      Posted 08 Mar 2011 at 9:42 am
    29. chris wrote:

      engem is rátehetsz: chris

      Posted 08 Mar 2011 at 2:11 pm
    30. chris wrote:

      bár a nemzeti együttműködéses baromsággal, ami, mint a hivatkozási alapok egyike bekerült, nem értek egyet:-)

      Posted 08 Mar 2011 at 2:13 pm
    31. táboros lány wrote:

      én is támogatom.

      Posted 08 Mar 2011 at 3:30 pm
    32. Raist wrote:

      TÁMOGATOM !!! Csatlakozom az aláírókhoz :)

      Posted 08 Mar 2011 at 5:09 pm
    33. Assam wrote:

      Tisztelt dr. Molnár S. Enikő!

      Ha még visszatér ide, kérem, ossza meg velem, milyen doktor Ön?

      Az abortuszok tiltása normális esetben nem jár kedvező demográfiai hatásokkal. Csak abban az esetben, amennyiben a szexuálisan aktívak jelentős része nem tud védekezni a nemkívánt terhesség ellen, ill. amennyiben anyagilag nincs módja rá (megjegyzem, hogy ebben az esetben jóeséllyel az abortusz költségeit sem tudja megfizetni, egy gyerek felnevelésének az anyagi hátterét pedig pláne nem tudja biztosítani). Ha ez nincs így – és nem akarhatjuk, hogy így legyen – tehát ha az aktívak kellő anyagi háttérrel és ismeretekkel rendelkeznek a nemkívánt terhesség elleni védekezéshez, akkor ezek száma elenyésző lesz, és így az abortusz olyan egyéni döntés és esemény lehet, aminek statisztikai szinten nem lesz mérhető hatása. Ha ez nem így van, akkor a népesség növekedését nem kívánt gyerekek megszülésének kötelezővé tételével növelnénk, ami elég nagy arányban azt is jelentené, hogy az anyaságra felkészületlen és nem megfelelő helyzetben lévő fiatal (sok esetben 18 év alatti) nőket kényszerítenénk gyerekvállalásra. Ezen felül minden olyan országban, ahol az abortuszt betiltották vagy nagyon szigorú feltételekhez kötötték, az illegális – és így nagyon veszélyes – magzatelhajtás vált gyakorlattá. Enyhébb esetben ilyenkor csak az történik, hogy nem szakszerű körülmények között vagy nem orvos által történik a magzatelhajtás. De olyan esetek is történtek, hogy a nők sajátkezűleg próbálták a saját magzatukat elhajtani. Pl. hegyes eszközzel a méhbe nyúlva, aminek gyakran az lett a vége, hogy a vérbő állapotban lévő szöveteket megsértve olyan vérzést okoztak, hogy nem csak a magzat ment el, hanem ők maguk is elvéreztek. Ez a dolgok egyik oldala.

      A másik oldala, hogy a (különnemű) párkapcsolatban a felek kockázata a nemkívánt terhesség szempontjából nem azonos. Ha egy nő vállalja a kapcsolatot, nem feltétlenül vállalja a gyümölcsét is, márpedig a dolgok természetéből adódóan ő lesz az, aki a következményeket akár egyes egyedül is viselni lesz kénytelen. Ezért a nők önrendelkezési jogán kívül az egyenjogúságukon is súlyos csorbát ejt az, ha az abortuszt ésszerű határok között sem engedélyezik, amit valamennyi nő nevében kikérek magamnak.

      Vannak normális, humánus megoldások is a népesség növelésére. Pl. ha támogatnának benne, hogy egyetemistaként gyereket vállaljak, megtenném, mert nem a szándék hiányzik. És ha esetleg nem 30 évesen jutnék el odáig, hogy gondolkodni tudjak az első gyereken, akkor a másodikig is eljutnék. Még ennek az istennek az idejében. Ha erre nem jut pénz, mert pocsék a gazdaság helyzete meg ilyenek, azt elfogadom, de akkor ilyen gazdasági helyzetben végképp nem tartom etikusnak, hogy kiszolgáltassanak a nemkívánt terhességből született gyerekkel járó anyagi és egyéb terheknek.

      Tisztelettel, Balta Fruzsina egyetemi hallgató

      Posted 08 Mar 2011 at 5:27 pm
    34. ehrzt wrote:

      Egyetértek!

      Posted 08 Mar 2011 at 8:55 pm
    35. Adrian Balaci wrote:

      Egyetértek!

      Posted 09 Mar 2011 at 11:36 am
    36. Horvay Géza wrote:

      Egyetértek a “Nyilatkozat az egyenjogúságról” petícióval!

      Ezúton köszönöm Captain és a többiek tevékenységét, munkáját. Jó látni azt, hogy van még akit nem győzött le a közöny. Kívánom, hogy legyen erőtök mindig küzdeni.

      Üdvözlettel:
      Horvay Géza

      Posted 09 Mar 2011 at 1:36 pm
    37. Somogyi Botond wrote:

      Egyetértek. (Somogyi Botond)

      … de nem késő leadni? Holnaputántól (péntek) kész az új alkotmány. Mit lehet akkor ezzel a nyilatkozattal elérni?

      Orbán szűk csapatával dolgozik az alkotmányterv titkos részén
      http://www.origo.hu/itthon/20110308-nemzeti-hitvallas-lehet-az-uj-alkotmany-preambulum-neve.html

      Posted 09 Mar 2011 at 2:41 pm
    38. meztelencsiga wrote:

      még nincs kész és nem is lesz kész az alkotmány. most kezdődik majd a nemzetgyűlés munkája, azaz a t. ház átvált és csak alkotmányozással fog foglalkozni. a szöveg elfogadására várhatóan április közepe (11) felé kerül sor. addig még lehet cselekedni!

      Posted 09 Mar 2011 at 6:28 pm
    39. betti wrote:

      csatlakozom…

      Posted 09 Mar 2011 at 7:01 pm
    40. Csuri wrote:

      szívesen támogatom, aláírom :)

      Posted 09 Mar 2011 at 11:38 pm
    41. Annie wrote:

      Szeretném én is aláírásommal támogatni a kezdeményezést!

      Posted 10 Mar 2011 at 9:44 am
    42. Zoli wrote:

      Szeretném aláírni. És drukkolok, hogy felismerje az ország, hogy az egyenjogúság és a szabadságjogok gyakorlása nem ideológia és vallási hit kérdése.

      Posted 10 Mar 2011 at 12:05 pm
    43. Crni wrote:

      aláírnánk többen, levelet küldtünk a pontos nevekkel a Skippernek (ó bocs! Kapitány natürlich.)

      Posted 10 Mar 2011 at 12:12 pm
    44. Sóskúti Zoltán wrote:

      Támogatom,

      Sóskúti Zoltán

      Posted 10 Mar 2011 at 12:30 pm
    45. olajbogyó wrote:

      mindenképpen egyetértek és támogatom, ezt a nicket nyugodtan oda lehet biggyeszteni a végére

      Posted 10 Mar 2011 at 1:12 pm
    46. Szalay András T. wrote:

      Egyetértek a nyilatkozattal, mert nem hiszem, hogy a házasság egy olyan társadalmi képlet lenne, amit “be kell betonozni” alkotmányosan. A házasság koronként változik, annak kerete és tartalma egyaránt. Másrészt — ma elolvasva az elkészült alkotmány-tervezetet –, hát sántít mint egy kinyuvadt versenyló mind a négy lábára; hiába, látszik megviselte ez a gyors vágta…

      Szalay András T.

      Posted 10 Mar 2011 at 5:30 pm
    47. Alex Hart wrote:

      mehet: Alexander M. Hart

      Posted 10 Mar 2011 at 5:53 pm
    48. Szabó I. wrote:

      Ezennel jelzem, elfogadom a Nyilatkozatot.

      Dr. Szabó István

      Olvasva a mai híreket, a civil és egyéb szervezetek MÁR MOST megkezdték tiltakozásukat és hallatják hangjukat. Nekünk is MOST kellene tenni, valaki szóljon a Háttér Társaságnak és a meleg érdekvédelemnek, hogy csináljanak valamit, csak van ott is jogász…

      De mindentől függetlenül legalább ezt a fenti Nyilatkozatot kinyomtatva, postán, hivatalos küldeményként is el kell juttatni minden olyan embernek, hazai és nemzetközi civil szervezetnek, uniós országok nagyköveteinek, diplomatának, akik befolyásolni tudják a jogalkotást, hogy ezúton is hívjuk fel a figyelmet a jogfosztásra és arra, hogy számunkra ez az alkotmány így nem fogadható el. Mások (civil szerveződés stb.) már megkezdték tiltakozásukat, mi se várjunk sokáig, mert botrányos így ez az alkotmány.

      “Tarthatatlan állapot”: 12 pontos felhívás a kisebbségektől
      http://hirszerzo.hu/belfold/20110311_kisebbsegek_jogaik_megovasat_varjak_alkot
      Közlésük szerint a hatékony kisebbségpolitikát követelő felhívásukat, a készülő alkotmánnyal kapcsolatos gondjaik leírását elküldték minden olyan embernek, hazai és nemzetközi civil szervezetnek, uniós országok nagyköveteinek, diplomatának, aki befolyásolni tudja a jogalkotást, hogy felhívják a figyelmet a szerintük “tarthatatlan állapotra”.

      Posted 11 Mar 2011 at 2:05 pm
    49. Mikoyan wrote:

      Alairom en is.

      Posted 11 Mar 2011 at 2:50 pm
    50. Kun András dr. wrote:

      Minél több embert bevonó, és így széleskörű társadalmi vita nélkül, alapos érdekegyeztetés és megfontolás nélkül felelőtlenség alkotmányozni: ha egy alkotmány ideológiai szegecsekkel összehordott tákolmány (mert a jelenleg elfogadott alkotmány-tervezet kapcsán másnak valóban nem lehet nevezni), az vagy idő előtt összeomlik (avagy “lesz majd rövidesen másik”), vagy jogi cementtömbként, koloncként nyomorítja a társadalmat, akadályozza a jogfejlődést, iszonyatos terhet rakhat áttételesen a jogalkotásra, igazságszolgáltatásra is… Továbbá: nem az alaptörvény (alkotmány) feladata szabályozni többek között olyasmit sem, hogy ki-kivel házasodhat vagy sem… Ezért is kívánok ezúton csatlakozni a fenti Nyilatkozat aláíróihoz…

      Üdvözlettel:
      Kun András dr.

      Posted 11 Mar 2011 at 3:07 pm
    51. Váradi Angéla wrote:

      Csatlakozom az aláírókhoz.

      Váradi Angéla

      Posted 11 Mar 2011 at 6:50 pm
    52. meztelencsiga wrote:

      Kedves Szabó István, kedves Mindenki!

      az események felgyorsultak, mi is tesszük a magunkét :) már a terv is körvonalazódott, hamarosan nyilvános is lesz, amint minden a helyére áll. egyelőre az aláírás gyűjtési fázisban vagyunk, ezért kérjük minél többen csatlakozzanak a kezdeményezéshez. reméljük sikerül hallatni a hangunkat, igyekszünk minden tőlünk telhetőt elkövetni.

      (komment a kapitány utólagos beleegyezésével…)

      Posted 11 Mar 2011 at 9:13 pm
    53. Dr. Szabó-Kállai Antal wrote:

      Tisztelt Captain Blogger!

      Csatlakozom az aláírókhoz:
      Dr. Szabó-Kállai Antal, ny. endokrinológus főorvos

      Posted 11 Mar 2011 at 9:19 pm
    54. meztelencsiga wrote:

      addig is:
      http://www.facebook.com/pages/Nyilatkozat-az-Egyenjog%C3%BAs%C3%A1gr%C3%B3l/168177919898645

      Posted 11 Mar 2011 at 9:20 pm
    55. Captain wrote:

      Azt hiszem, itt az ideje, hogy en is megszolaljak ismet :)
      Eloszor is koszonom mindenkinek az alairasokat, a tamogato kommenteket es e-maileket, a linkeleseket es a kiallast.

      A Nyilatkozat benyujtasaval, vedernyo ala helyezesevel es hivatalos bemutatasaval kapcsolatban jelenleg is intenziv hattermunkak folynak, amelyeknek jovo heten lathato eredmenyei lesznek. Addig is mindenkit arra kerek, lajkolja a Nyilatkozatot facebookon es csatlakozzon, ha meg nem tette – ha igen, akkor pedig szoljon meg 1, 2, 10 embernek is :)

      Posted 12 Mar 2011 at 12:44 am
    56. lavandaboy wrote:

      Csatlakozom a Petícióhoz!

      Lentulay A. Levente

      Posted 12 Mar 2011 at 7:01 am
    57. Sebők Tímea wrote:

      Csatlakozom,

      Sebők Tímea

      Posted 12 Mar 2011 at 3:12 pm
    58. Háromszéki B. Dániel wrote:

      Csatlakozom én is:
      Háromszéki B. Dániel

      Posted 12 Mar 2011 at 4:32 pm
    59. Kelemen Beáta wrote:

      Én is csatlakoznék, ha még nem késő.

      Posted 13 Mar 2011 at 12:53 am
    60. bernIke wrote:

      Támogatom a kezdeményezést, egyetértek azzal!

      Wallner Bernadette

      Posted 13 Mar 2011 at 6:48 am
    61. Csontosné dr. Szabó Krisztina wrote:

      Csatlakozom.

      Csontosné dr. Szabó Krisztina

      Posted 13 Mar 2011 at 10:37 am
    62. Marsi András wrote:

      Aláírom

      Posted 13 Mar 2011 at 10:43 am
    63. Páll Balázs wrote:

      Aláírom, bár sok esélyét nem látom annak, hogy el lehet érni a célt és ez a meleg-ellenes rész ne kerüljön be a Fidesz-alkotmányba.
      Szájer J. változatlanul osztja az észt, tömjénezik a még életbe sem léptetett alkotmányt. Gusztustalan. Csak el ne jussunk oda, hogy a könyvesboltok kirakatában is ott fog virítani tonnaszám. Egyébk. nem érdekel a politika, de ha belém rúgnak akár jobb- akár baloldalról, nem örülök annak (egyik párt részéről sem).

      „A világon egyedülálló szabályokat” tartalmazhat az alkotmány
      http://www.mno.hu/portal/771235

      Másrészt Nagyon-nagyon kiábrándító az is, hogy sokan arra hivatkoznak, hogy Svájc, Norvégia stb. alkotmánya is Isten nevével kezdődik: ez igaz, de akkor nézzük meg a melegjogokat is ezekben az országokban! Nekem személy szerint nem Isten nevével van bajom, hanem a melegek házasságtól való jogfosztásával.

      Páll Balázs

      Posted 13 Mar 2011 at 4:59 pm
    64. Varga Andrea wrote:

      Egyetértek az előttem szóló Páll Balázs bejegyzésével, de engem még maga a házasság sem érdekel igazán. Jó, legyen élettársi kapcsolat, de az antidiszkrimináció vonatkozzon tételesen és hangsúlyosan a homoszexuálisokra is!!!!!!!!!!!!!! Az a baj, hogy az új alkotmány-tervezet általánosan beszél erről és nem tételesen, na ez tényleg nagyon zavar.

      Amúgy (jóllehet engem kifejezetten a homoszexuálisokkal szembeni agresszió és a hiányzó védelem zavar, és nem érdekel annyira a házasság intézményének melegekre való feltétlen kiterjesztése), mégis csatlakozom a Nyilatkozat aláíróihoz és tiltakozom az ellen, hogy kizárják a homoszexuálisokat a házasságból.

      Szóval, csatlakozom:

      Varga Andrea

      Posted 13 Mar 2011 at 7:30 pm
    65. Brian wrote:

      Kedves Captain, bocsánat, de én nem értem, miért vártok még a Nyilatkozat benyújtásával?

      Ma ugyanis benyújtotta alkotmányjavaslatát a Fidesz, az alkotmány általános vitája március 22-én, kedden kezdődhet, a zárószavazás pedig április 18-án, hétfőn lehet az Országgyűlésben. Ma hivatalosan is megkapta Schmitt államfő az alkotmánytervezetet. Nem tudom, mit lehet ezzel a Petícióval kezdeni, de szerintem az időből már kicsúsztunk. Fogalmam sincs, honnan lehet segítséget várni ügyünkben.

      Társadalmi konzultációt és miegyebet hazudtak/hazudnak az alkotmányozók (nekem Szájer korábban szimpatikus volt, most ki nem állhatom, gusztustalan amit művel), miközben a toll már készen áll arra, hogy ezt a bullát aláírják. Szerintem nincs más remény, mint várni egy újabb fülkeforradalmat, mely elsöpri bullástól ezt az egészet, vagy aki teheti, költözzön pár kilométerrel nyugatabbra, Ausztriában már élhetőbb a légkör és az ottani alkotmány is. Ég-föld a különbség Bécs és Budapest között, jóreménységű utóbbira sikerült igazi balkáni (tipikus Közép-Kelet Európa, Nyugattól távol!) érzületet bocsátani. Elkeserítő, nehéz, súlyos böjti idők ezek, engem legalábbis megviselnek. Ti hogy viselitek, van valakinek valami épkézláb túlélési stratégiája?

      Posted 14 Mar 2011 at 2:28 pm
    66. Captain wrote:

      Az alkotmány tervezetén még minden változhat a vita lezárásáig. Persze lehet, hogy nem fog változni semmi sem, de ha csendben várjuk és tűrjük, hogy átlépjenek felettünk, ha nem teszünk semmit sem magunkért, ha nem jelzünk, hogy igenis itt vagyunk és nem nézzük tétlenül, akkor úgy sorolnak másodsorba minket, hogy sosem jutunk ki onnan. Ha nem is érjük el, amiért a Nyilatkozat kiáll, már nyert ügyünk van, mert figyelmet keltünk, eljuttatjuk az üzenetet, és megtörjük a melegek felőli csendet.

      Posted 14 Mar 2011 at 3:15 pm
    67. Verbák Károly wrote:

      Captain, egyetértek! A csendet meg kell törni, hallatni kell a hangot és soha nem szabad feladni a reményt. Tény, hogy az előző kormányhoz képest mostoha időszak köszöntött ránk, ebben “Brian” hozzászólónak igaza van, azonban ez nem ok arra, hogy befelé forduljunk, csüggedjünk.

      Captain, minden elismerésem, hogy teszel, tesztek ügyünk érdekében! Köszönöm nagyon Neked!

      Egy dolgot nem értek csak, és ezt halkan teszem szóvá: legóvatosabb becslések szerint is ma Magyarországon (ha csak 3%-ot veszünk!) 30.000 meleg ember él, de nyilván ennél jóval több, mert a legóvatosabb becslések mondják a 3%-ot melegnek egy-egy társadalmon belül. Ha ennek csak a 10%-a lenne politikailag aktí, azaz ha ma Magyarországon a 3% 10%-a lenne politikailag aktív és képes lenne önmagáért kiállni (ez 3000 embert jelent!), akkor teljesen máshol tartanánk…

      Na jó, ne legyen 3000, számoljunk csak 1000 olyan meleggel, akik képesek kiállni ügyükért, hajaj, hol tartanánk már… Sorscsapásunk nem a fityesz-kormány, hanem a politikai és társadalmi passzivitásunk: igaz, ez nem csak a melegek betegsége, hanem az egész társadalomé.

      Amúgy csatlakozom a Petícióhoz, nem titkolva reményem, hogy sikerül elérni kedvező változtatást…

      Verbák Károly

      Posted 14 Mar 2011 at 3:37 pm
    68. GalGy wrote:

      Orbán: senkitől sem tűrjük el a kioktatást
      http://hirszerzo.hu/belfold/20110315_orban_marcius_15

      „Most sem hagyjuk, hogy Brüsszelből vagy bárhonnan bárki is diktáljon nekünk” – jelentette ki Orbán Viktor. Hozzátette: „senkitől sem tűrjük el a kioktatást”. Nem ismerjük el az 1949-es alkotmány jogfolytonosságát, ezért kinyilvánítjuk annak érvénytelenségét! Az alkotmányozásról szólva azt mondta, hogy mindenkinek bele kell szólnia, ezért köszönetet mondott azoknak, akik visszaküldték a kérdőívet.

      Alkotmányozás:
      O.V. szerint “MINDENKINEK BELE KELL SZÓLNIA” – hát szóljunk bele, ő maga mondta, csak az a kérdés, hogy ha szólunk (pl. Nyilatkozat), akkor elér-e a fülükig… Szóljunk HANGOSAN és időben!

      Nyilatkozatot aláírom én is:
      Gaál György

      Posted 15 Mar 2011 at 11:29 am

    Trackbacks & Pingbacks 1

    1. From Nyilatkozat az egyenjogúságról « grainofgay on 07 Mar 2011 at 11:34 am

      [...] Cselekedj. [...]

    Post a Comment

    Your email is never published nor shared. Required fields are marked *